Algemene voorwaarden Bij Trui

ARTIKEL 1. DEFINITIES

1.1. BijTrui: de eenmanszaak BijTrui, gevestigd te Groningen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 53925157. BijTrui is een handelsnaam van Loep en Verrekijker.
1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met BijTrui een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die BijTrui voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als psychodynamisch therapeut- en coach, coaching en begeleiding bieden aan mensen met (medische) aandoeningen door middel van ketogene therapie, gericht op leefstijlverandering. Vraagstukken die gaan over werk- en persoonlijke ontwikkeling. 1:1 (losse) persoonlijke en/of online coaching, online trainingen en
programma’s, online masterclasses en colleges.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen BijTrui en de klant op basis waarvan BijTrui de diensten zal gaan uitvoeren.
1.6. Informatie: alle gegevens die de klant aan BijTrui aanlevert.
1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving zoals WhatsApp.
1.8. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of BijTrui worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt. 1.9. Website:
www.bijtrui.nl.

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door BijTrui gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Door een offerte digitaal te accepteren en/of een bestelling via de website te plaatsen, en expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.
2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.
2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door BijTrui zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de zakelijke klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst.
2.6. BijTrui mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten.
2.7. Als BijTrui de algemene voorwaarden wijzigt, zal BijTrui de klant hiervan zowel per e-mail als ook via een eventueel online account van de klant op de hoogte stellen.
2.8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.
2.9. Indien een bepaling uit deze algmene voorwaarden ongeldig wordt verklaard, zullen BijTrui en de klant in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.

ARTIKEL 3. AANBOD

3.1. Als een aanbod van BijTrui een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod of op de website/social media kanalen aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van de beschikbaarheid van BijTrui. 3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag BijTrui het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.
3.3. BijTrui geeft in het aanbod aan welke dienst, traject, programma of online product wordt aangeboden en het bijbehorende tarief.
3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag BijTrui de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.
3.5. Het aanbod en/of speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten- en online bestellingen.
3.6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
3.7. BijTrui mag een aanbetaling ter waarde van de eerste termijn van het overeengekomen tarief aan de klant in rekening brengen of het volledige bedrag aan de werkgever van de klant in rekening brengen. Het restantbedrag wordt in het vooraf overeengekomen aantal termijnen aan de klant in rekening gebracht.
3.8. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt als meerwerk gezien en als zodanig in rekening gebracht.
3.9. BijTrui kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, en kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.

ARTIKEL 4. OVEREENKOMST, MEERWERK, ONTBINDEN, ANNULEREN EN WIJZIGEN

4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant de offerte digitaal accepteert of een bestelling plaatst via de website. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door BijTrui en de klant zijn geaccepteerd.
4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal BijTrui binnen de afgesproken termijn starten met het leveren van haar diensten. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt BijTrui de acceptatie van het aanbod middels een e-mailbevestiging van de bestelling. Zolang BijTrui de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.
4.3. BijTrui mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld moet te worden.
4.4. Als BijTrui door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag BijTrui de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen.
4.5. Een losse coachingsessie/consult kan tot 24 uur voor aanvang van de sessie/consult kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing binnen 24 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde sessie/consult, het binnen 24 uur voor aanvang annuleren van de sessie/consult of niet-tijdig aanwezig zijn wordt de volledige sessie/consult alsnog in rekening gebracht, of wanneer deze al is voldaan wordt deze niet geresituteerd.
4.6. De particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op een dienst binnen
14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden (herroepen) zolang de werkzaamheden nog niet van start zijn gegaan. BijTrui mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.
4.7. De in artikel 4.6 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten. Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan BijTrui.
4.8. Wanneer het traject of een overeenkomst tussentijds wordt beëindigd, blijft de klant altijd verplicht de reeds geleverde diensten naar rato te voldoen.
4.9. Indien een zakelijke klant over gaat tot annulering van de overeenkomst voor aanvang van de diensten is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd/plek binnen een traject:

annulering tot 30 dagen voor aanvang: 30% van het overeengekomen bedrag;

annulering binnen 30 dagen voor aanvang: 50% van het overeengekomen bedrag.

4.10. Indien de overeenkomst zakelijk of met de werkgever van de klant is gesloten, blijft bij tussentijdse beëindiging het volledige bedrag opeisbaar.
4.11. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.
4.12. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop BijTrui zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van het aanbod, dan is BijTrui bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen.

ARTIKEL 5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

5.1. Iedere overeenkomst tussen BijTrui en de klant is een inspanningsverplichting waarbij BijTrui de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. BijTrui kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.

5.2. BijTrui zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan BijTrui levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. BijTrui is bevoegd om voor promotionele doeleinden, voor bijvoorbeeld referenties, de gegevens van de klant, na toestemming, op de website en/of social media kanalen te publiceren.
5.4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar BijTrui om verzoekt, tijdig aan BijTrui beschikbaar te stellen. In ieder geval dient de door BijTrui opgevraagde informatie of uitwerking van de toegestuurde voorbereidende opdrachten uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de eerste sessie/consult aan BijTrui te worden toegestuurd. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn.
5.5. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet- tijdig aan de klant beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag BijTrui eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door BijTrui zijn ontvangen.
5.6. Als door toedoen van BijTrui de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal BijTrui dit zo snel mogelijk schriftelijk, aan de klant meedelen.

5.7. BijTrui zorgt voor een locatie waar de offline sessie/consult kan plaatsvinden. Indien de klant kenbaar maakt de sessie/consult op een andere locatie te willen laten plaatsvinden, kan er in overleg met BijTrui een andere afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze andere locatie zijn voor rekening van de klant.
5.8. BijTrui voert haar diensten uit in overeenstemming met de eisen van de NOBCO en de WGBO en staat geregistreerd bij het CAT. BijTrui werkt tevens volgens de eisen van de WKKGZ, dan wel de daarvoor in de plaats tredende beroepsregels en acht zich gebonden aan de verbonden morele beroepscode, de etische code van de NOBCO en tuchtrechtspraak. Daarnaast staat BijTrui geregistreerd bij de NOBCO, de Europese Individuele Accreditatie en bij het Europees member counseling en coaching geregistreerd als geaccrediteerd coach en therapeut.
5.9. BijTrui heeft tevens een meldplicht volgens de door haar gevolgde beroepscode en mag informatie
zo nodig zonder toestemming van de cliënt aan de desbetreffende instanties, verstrekken zonder dat hierdoor een conflict van plichten ontstaat.
5.10. BijTrui zal nooit vertrouwelijke informatie met derden delen zonder dat de klant BijTrui daar voorafgaande toestemming voor heeft gegeven. Indien contact noodzakelijk is met een eventuele casemanager, huisarts of andere therapeut bij een andere instantie, zal BijTrui eerst toestemming vragen aan de klant.
5.11. In geval van een traject en/of programma met een vooraf bepaalde duur en 1:1 coaching is de klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of coachingsessies/consulten Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessie/consulten en eventuele ingestuurde opdrachten komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
5.12. In uitzondering op artikel 5.11. kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel in overleg 2 weken worden verlengd indien de klant ziek of met vakantie is (geweest).
5.13. BijTrui heeft het recht om de klant te weigeren en zal, wanneer dat het geval is, de reden aan de klant mededelen.

ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT

6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden. 6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan BijTrui te melden.
6.3. De klant is verplicht om klachten over de door BijTrui geleverde diensten binnen 7 dagen na een coachingsessie/consult, maar uiterlijk binnen 30 dagen na afronding van het traject, aan BijTrui te melden. BijTrui streeft ernaar binnen 24 uur op de klacht te reageren. Indien de klacht niet naar wens van de klant is opgelost, dient de klant zich te richten tot de NOBCO en/of het CAT.
6.4. De klant is verplicht BijTrui een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
6.5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant BijTrui van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten. 6.6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die BijTrui nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is BijTrui niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortkomt.
6.7. Als BijTrui inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. BijTrui is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.
6.8. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.
6.9. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een online dienst zoals een online programma, online traject, masterclass, training of e- book, te retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant direct de volledige toegang tot de aankoop. De klant stemt er tijdens het bestelproces uitdrukkelijk mee in dat hij/zij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen. 6.10. De klant verklaart in de gelegeheid te zijn geweest om zich vooraf door BijTrui te hebben laten informeren of de begeleiding geschikt is voor zijn/haar hulpvraag en heeft daarmee voldaan aan zijn/haar onderzoeksplicht.
6.11. De klant is zelf verantwoordelijk voor het verloop van het traject en/of de therapie- en coachingsessies/consulten.
6.12. De klant heeft geen recht op een therapie- of coachingsessie/consult als de klant onder invloed is van alcoholische dranken en/of geest beïnvloedende middelen, tenzij de klant een recept van een arts kan tonen. Indien de klant bij aanvang van een sessie/consult onder invloed blijkt te zijn, komt de sessie/consult te vervallen en worden de kosten in rekening gebracht.
6.13. Na afloop van de sessie/consult wordt de klant in de gelegenheid gesteld om bij BijTrui aan te geven hoe de klant zich voelt. BijTrui aanvaardt geen aansprakelijkheid als blijkt dat de klant onverantwoord handelt, zonder overleg andere therapieën is aangegaan of belangrijke informatie, bijvoorbeeld medische, heeft verzwegen of achtergehouden.
6.14. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan sessies/consulten en/of interventies waarvan zij hebben kennisgenomen, toe te passen op derden. Oefeningen, methodieken en therapievormen die aan de klant zijn aangeleerd, zijn enkel voor zichzelf en mogen nooit aan derden worden aangeleerd of overgedragen.
6.15. In aanvulling op artikel 6.14 mag ter beschikking gesteld materiaal alleen door de klant worden gebruikt en mag onder geen enkel beding gedupliceerd of verspreid worden aan derden.
6.16. Casuïstiek die binnen een traject en/of programma wordt behandeld en/of besproken kan worden gebruikt in blogs, op social media en/of binnen (praktijk)voorbeelden. Deze verhalen en/of voorbeelden worden volledig anoniem en onherkenbaar/naar een persoon herleidbaar ingezet.
6.17. Tijdens een traject wordt de klant in de gelegenheid gesteld om zelf en op zijn/haar eigen kosten bij www.bloedwaardetesten.nl onderzoeken uit te laten voeren. BijTrui is nooit betrokken bij het uitvoeren van deze onderzoeken. De resultaten uit de onderzoeken kunnen door BijTrui gebruikt worden bij de uitvoering van haar diensten. BijTrui is nooit aansprakelijk voor onjuiste conclusies en/of resultaten.

ARTIKEL 7. BIJZONDERE BEPALINGEN COACHING EN BEGELEIDING EN ONLINE LEEROMGEVING

7.1. Zodra de klant het aanbod van BijTrui heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant.
7.2. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en mag alleen voor eigen doeleinden gebruikt worden.
7.3. In aanvulling op artikel 7.2 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 12 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van BijTrui aan te bieden of te doen geven. Als BijTrui waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.
7.4. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert en resultaten binnen het bedrijf implementeert. BijTrui geeft geen enkele garanties voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant.
7.5. Inloggegevens met betrekking tot de online programma’s en trajecten mogen niet met derden worden gedeeld. Indien BijTrui waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot de afgeschermde content van BijTrui, is BijTrui gerechtigd de toegang voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, te ontzeggen.
7.6. BijTrui geeft in het aanbod aan hoe lang de content binnen de online leeromgeving en/of het besloten Instagramaccount beschikbaar blijft nadat het online programma is afgelopen. Indien BijTrui toch besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verhuizen, stelt BijTrui de klant hier drie maanden voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte, via het meest recente bekende e-mailadres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en eventueel downloaden van bestanden. Daarnaast mag BijTrui het aanbod en de bijbehorende content binnen een online programma of online traject uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra BijTrui dit nodig acht. 7.7. Indien de klant langer toegang wil houden tot de content, kan de klant tegen een meerprijs opnieuw toegang krijgen. Deze verlenging kan per mail worden aangevraagd.
7.8. BijTrui maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. BijTrui kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaard geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content.
7.9. De klant is gerechtigd screenshots te maken van de online sessies/consulten en via social media te delen mits dit gebeurt met vermelding naar het Instagramaccount van BijTrui en in beperkte mate.
7.10. BijTrui mag, wanneer de klant in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan het traject/hetpgrogramma en toegang tot de online leeromgeving blokkeren (opschorten) tot er een betaling heeft plaatsgevonden. Indien de toegang tot een online leeromgeving is ontzegt, zal de klant weer toegang krijgen zodra de betaling(en) zijn voldaan.

ARTIKEL 8. BETALING

8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.
8.2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
8.3. De factuur van een sessie/consult dient betaalt te zijn voor aanvang van de volgende sessie/consult.
8.4. BijTrui biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen.

Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is BijTrui bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot een volgende betaling is gedaan.
8.5. Indien niet-tijdige betaling drie keer is voorgekomen, kan BijTrui besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door BijTrui.
8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.
8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het f
actuurbedrag met een minimum van €150,– excl. BTW bedragen. In geval van een particuliere klant worden de wettelijke BIK tarieven in rekening gebracht.
8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van BijTrui onmiddellijk opeisbaar.
8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft BijTrui het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.10. De klant kan bezwaren tegen de door BijTrui verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan BijTrui kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal BijTrui een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

ARTIKEL 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM

9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij BijTrui tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen, te veelvoudigen, doorverkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door BijTrui ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van BijTrui tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.3. BijTrui is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met BijTrui wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. 
Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant BijTrui vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.

9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij BijTrui recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door BijTrui gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

ARTIKEL 10. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING

10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.

10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.
10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.

10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan BijTrui de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:

  • surseance van betaling aan de klant is verleend;
  • het faillissement van de klant is uitgesproken;
  • het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en/of terugkerende betalingsproblemen;
  • de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
  • de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
  • de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
  • de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van BijTrui negeert;
  • er voor BijTrui aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat BijTrui zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.

10.5. BijTrui zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4 het resterende bedrag voor de werkzaamheden aan de klant retourneren maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.
10.6. Als BijTrui op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die BijTrui vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID

11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door BijTrui tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden worden gegeven. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant.
11.2. Indien BijTrui toch, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Dit bedrag is in ieder geval altijd beperkt tot maximaal het bedrag wat de verzekeraar in het betreffende geval aan BijTrui uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur.
11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant BijTrui heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant BijTrui een redelijk termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer BijTrui niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geld het vereiste van een ingebrekstelling niet.
11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is BijTrui alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
11.5. BijTrui is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van BijTrui of wanneer BijTrui is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

11.6. BijTrui is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 bij het uitvoeren van de werkzaamheden.
11.7. De klant vrijwaart BijTrui tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die BijTrui in het kader van de overeenkomst heeft verricht.
11.8. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontleden aan het traject en/of het programma en ieder handelen van de klant is voor eigen rekening en risico. BijTrui aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de gedoceerde wijze en methode van BijTrui in de praktijk tot uitvoering brengt. 11.9. De inhoud van de sessies/consulten, en online
programma’s/trajecten zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een arts, medisch specialist, psycholoog of psychiater. Het volgen van de sessies/consulten en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding van de sessies/consulten en/of de programma’s/trajecten, is voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. BijTrui aanvaard geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. Daarnaast heeft BijTrui het recht om de sessies/consulten te staken totdat er contact is geweest met een (huis)arts, medisch specialist, psycholoog of psychiater als BijTrui dit nodig acht.
11.10. Indien de klant te maken heeft met psychiatrische- en/of specifieke persoonlijkheids- problematiek met of zonder gebruik van medicatie, wordt de klant geacht de behandelaar en/of (para)medisch arts te informeren over het voornemen om bij BijTrui het leefstijltraject te gaan volgen.

ARTIKEL 12. ONDERBREKING VAN DE WERKZAAMHEDEN EN OVERMACHT

12.1. BijTrui is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.
12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen.

Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
12.3. BijTrui is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar BijTrui geen invloed op kan uitoefenen. BijTrui kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee BijTrui een overeenkomst is aangegaan.

ARTIKEL 13. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT

13.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als BijTrui deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.
13.2. BijTrui spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.
13.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.
13.4. Indien BijTrui in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.
13.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worde overgedragen als BijTrui daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
13.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
13.7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.
13.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin BijTrui is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.

Versie: februari 2024